Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 11:26 - KFC, едно пепси или има ли обслужване в България?
Автор: vasmer Категория: Бизнес   
Прочетен: 24552 Коментари: 61 Гласове:
1

Последна промяна: 10.06.2011 09:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тъй като KFC нямат страница за оплаквания, ще си излея душата тук.
Какво ми се случи онзи ден? Поръчка от KFC, доставка за вкъщи от порядъка на 30-тина лева и малка изненада - липсва едно поръчано пепси. В крайна сметка нищо страшно, случва се, всички сме хора и правим грешки. Съвсем културно се обаждам по телефона, обяснявам ситуацията, от там ми обясняват, че ще проверят и задължително ще ми се обади диспечер, който ще "оправи нещата". Няколко часа след това нещата все още не бяха оправени, а вече са минали и няколко дни и вече даже не са в гаранция :)
Аз няма да обеднея с това, че съм платил едно пепси и не е било доставено. Сигурен съм и, че това не е било нарочно. Дразни ме това, обаче, че всички големи на пазара - независимо дали заведения или магазини нямат отношение към клиента в единствено число. Щом има посещаемост, значи дребничния човек може да бъде отсвирен. В случая аз бях отсвирен и да си кажа честно за пореден път се почуствах измамен макар и на дребно. Защото нищо не им пречи да се обадят и да кажат - съжаляваме, станала е грешка, не ни е изгодно да ви носим само едно пепси, ще ви дадем 2 при вашата следваща поръчка. И аз щях да бъда доволен. Сам разбирам, че не им е изгодно, въпреки че са задължени да го направят. Но ако те са хора и аз мога да бъда човек.
Всъщност това е изолиран случай, който не е показателен с нищо, но всички сме се сблъсквали с грубо отношение при обслужване - било в заведение или в магазин. Лично на мен намръщени сервитьорки са ми любимите. Щом не ти харесва това, което правиш, просто не го прави! И това продължава докато не се загубят голяма част от клиентите. След това започват да се чудят как стана така, че всички избягаха? Ами ето така става! Като не зачиташ всеки един клиент по отделно и не се бориш за него!

Добавяне от 17.07.2009: Днес изпратих писмо на представителите на KFC в България, заедно с този постинг и всички коментари към него. Да видим дали ще отговорят и какво! И дали можем да променим нещо! Ако има отговор ще пиша пак.

Не мога да се въздържа и да цитирам един от коментарите. Ето заради такова мислене написах подобна статия, а не заради едно забравено пепси. 

Не съм сигурна, но май си сбъркал държавата! Прекалено много изисквания, за мизерното заплащане, което получават българските работници в сферата на обслужването! Не знам на каква позиция работиш, но сигурно не работиш за 500лв. по 12часа, факта че си поръчваш храна по телефона! Като не ти харесва и не си доволен ставаш и отиваш на място много просто. В България обслужването е лошо не защото работниците са лоши, а ръководството е меко казано побългарено. Тогава за какво говорим изобщо. Затова като искаш да не ти забравят пепсито просто отиваш и си го поръчваш лично. Ако ли пък не отиваш в друга страна и проблемитети приключват. Както се казва на който не му понася да се изнася. А това твойто извинявай ама са лигавщини да напишеш такава статия за едно забравено пепси!

И всъщност въпроса става: Да напускам ли държавата щом не ми изнася, както ме съветва тази анонимна читателка? И лигавщини ли са да искаш това, което се предлага, да се предлага качествено? 

Само една бележка. Занимавам се с информационни системи, някои от които са доста критични за работата на държавата като такава. Значи утре ако нещо гръмне и холяди потребители не могат да ползват дадена услуга, която им е необходима, аз трябва ли да почвам да се оправдавам със заплатата или нещо друго? И някои от засегантите, включително и тази госпожица или госпожа ще се интересува ли от моите обяснения? 

Добавяне от 20.07.2009: За да затворя сагата и за да бъда напълно обективен прилагам писмото, което получих от Самекс (официалните представители на KFC). 

Здравейте пак!

Първо да се извиня, че сме Ви разочаровали.

Мога да предложа няколко варианта:

1.       Да Ви донесем забравения продукт, разбира се с бонус, в удобно време на удобно място, посочени от Вас.

2.       Да Ви донесем забравения продукт, разбира се с бонус, при следваща Ваша поръчка на Домашни доставки.

3.       Да Ви дадем забравения продукт, разбира се с бонус, при Ваше посещение в наш ресторант.

4.       Да Ви дадем KFC чекове за безплатна консумация в нашите ресторанти.

Моля, изберете най-удобния за Вас вариант.

Ако не Ви затруднявам, мога ли да Ви попитам, от кой телефон сте направили поръчката и кога? Тази информация ще ни помогне да разберем конкретно каква е причината за пропуска ни и така ще имаме възможност да я отстраним.

Накрая искам да Ви благодаря, макар че едва ли ще успея да Ви убедя в искреността ни. Благодаря Ви, че отделихте време да ни информирате официално за пропуска ни. Така ни давате възможност да си подобрим работата, а това е безценно.

С уважение:

Станислава Демирева

Оперативен мениджър KFC

Радвам се, че сътворихме един малък прецедент в обслужването в България. Примерът показва, че е нужно да си търсим правата и току виж сме ги получили. Но ако си мълчим, нищо няма да се промени.
А на всички, които коментираха този постинг дължа по едно пепси :)


Публичен профил на vasmer, категория Личен блог

Ако желаете да създадете уникално местенце за събиране и споделяне на знание, регистриайте се тук! Стига вече социални мрежи! баластра-та е за лични неща!



Гласувай:
1



1. анонимен - Не обичам да го казвам, но ние бъл...
15.07.2009 11:35
Не обичам да го казвам, но ние българите сме в състояние да опорочим всяко добро начинание... Убедена съм, че по правилата на фирмата не са предвидени такива некоректни отношения към клиента /предполагам, че дори са изключили , като възможен и допустим, фактора човешка грешка/, но все пак да не забравяме, че вие се обръщате към българските работници...
Диана
цитирай
2. benra - наистина,
15.07.2009 11:36
в сферата на обслужването и въобще при рабОта с клиенти сме на светлинни години от желаното. Моя приятелка, която живее извън Бг онзи ден ми разказа случка в супермаркет.Купува си стока, обавена като промоционална, обаче на касата й я маркират със старата цена.Тя естествено пита Защо и бива упътена към управителя, който канстатира грешката и съответно с големи извинения й казва,че съответната стока е подарък от магазина като жест за причинените неудобства...
цитирай
3. vmitkov - Прав си, Василе!
15.07.2009 11:42
Такива бизнесмени и фирми аз просто ги слагам в черния списък, от който никога не се излиза. И повече нямам работа с тях. Така давам шанс на други, които умеят и спазват по-добре правилата, да се изявят и да ме спечелят като клиент.

В подобни случаи се чудя, дали компанията-майка гледа на нас, българите, като на диваци и варвари, които могат да понесат всичко и всякакво отношение, или самите български служители и мениджъри на компанията са диваци и варвари, поради което се получават и случки като твоята.

Някак си не мога да изключа вината на компанията-майка, въпреки че конкретните грешки и проблеми са създадени от българските им служители.
цитирай
4. анонимен - Imah podoben problem
15.07.2009 11:47
С КФЦ, редовно забравяха я салата, я картофи, я сандвичи дори. В страницата им има мейл за оплакване, пиши им едно писмо. Аз им писах няколко пъти, понеже много ме дразнеше пропуска в доставката. Една много възпитана и интилегентна дама ми се извини на няколко пъти, благодари ми за сигнала и настоя следващия път, когато има пропуск в доставката, да се обадя на диспечер и да ИЗИСКВАМ липсващия продукт, като той щял да ми бъде доставен за тяхна сметка. Проблемът е в дремещите хора по касите, според мен. Отношението към клиента от по-висшестоящите във фирмата е много по-различно, да не кажа почти европейско, хехе :)
хубав ден
цитирай
5. artanis - Голяма работа
15.07.2009 11:49
Ако си видял, че няма едно пепси още при доставката, не го плащаш. Иначе отиваш в ресторанта и искаш да говориш с мениджъра. Не отстъпваш докато не ти дадат пепсито. Със скандали и много шум ще си го получиш ;)

поздрави:
цитирай
6. vasmer - 4.
15.07.2009 11:51
В случая аз направих точно това - обадих се на диспечерката, но проблема май не се реши :) Честно казано мислех си, че е изолиран случай, а ти май ме опроверга. Което е тъжно и жалко. За KFC основно, които уж налагат качество.
цитирай
7. rpatel - Ох, то де да бяха само в KFC. . . преди ...
15.07.2009 11:55
Ох, то де да бяха само в KFC... преди няколко години си имахме едно любимо заведение. Храната беше вкусна, цените поносими, но... всички наричахме заведението "заведението с намусения сервитьор"! Е, не е приятно. Излязъл си в петък вечер с приятели да хапнете и през цялото време около масата ти обикаля накакъв сервитьор, които има желание да те убие с поглед! А иначе такива грешки като с това пепси стават на всякъде, не само в България. Но си прав. Ако това се случи в Западна Европа, хората ще ти се извинят 100 пъти и ще намерят начин да те компенсират за неудобството, защото за тях е важно да те задържат като клиент. Но май в България, все още няма такава голяма конкуренция между заведенията и истинска борба за клиенти и за това си позволяват такова отношение. Ако на съседният ъгъл се отвори друго подобно заведение, да видиш как изведнъж ще станат по-любезни! Защото ще осъзнаят, че трябва да се борят да си запазят клиентите! А не да разчитат, че хората пак ще се върнат, защото в радиус от няколко километра няма друго такова заведение. А иначе в политиката на KFC сигурно е заложено добро отношение към клиентите, но както са коментирали и писалите преди мен, в България все още нямаме изградена култура в това отношение. Собственицете на хотели, ресторанти и други подобни места, все още не са осъзнали, че клиентът е цар и към него трябва да се отнасят с уважение. За пример ще ти дам хотелите по морето. Виж какво стана. Хотелите са празни, защото туристите предпочетоха по-доброто обслужване и по-чистата природа. Така че, ти пишеш за една конкретна случка, но същото важи с пълна сила за много още заведения.
цитирай
8. pin777 - Хмм
15.07.2009 12:02
Това за сервитьорките все едно го написах аз, а да не говорим колко съм го споделял с познати и приятели... Обслужването на една фирма каквато и да е тя зависи най-вече от крайния 'елемент' работника, подчинения този, който е в прекия достъп с клиента. Каквито и да са традициите, начина на работа в крайна сметка клиента получава това, което така да го наречем 'работника' 'предлага' на клиента. Ако работника не е доволен от работодателя си той си го изкарва на клиента. Това е нормална човешка реакция, ненормалното в България е, че няма култура на обслужването така ще го нарека, даже да ми звучи старомодно. А това идва от факта, че на повечето работни места няма професионалисти, или по-скоро няма обучени за тази цел такива. Какво ли искам да кажа, ами вземете пример със сервитьорките /ще вметна, че нямам нищо против тях/ има много свестни момичета, има родени да я упражняват тази професия. Има момичета лъчезарни, с излъчване и вечно усмихнати, все едно нямат никакви житейски проблеми. Да, ама не е точно така, всеки си има проблеми само, че някой не го показват, особенно когато са на работа. Другите ли ? Хммм другите са друга работа, посрещат те все едно си някакъв натрапник, не дай си боже да отидеш да пиеш само кафе.... ООоо тогава е страшно, започват едни въпроси: '-- САМО ТОВА ЛИ ?!! ' Изпуснах да добавя, че такива 'специалисти' те посрещат с поглед изразяващ смесица от разярения поглед на Арнолд, Брус-Лий и Силвестър Сталоун в Рамбо. И после ако по някаква причина не оставиш бакшиш, недоволен може би от нещо, те изпращат с поглед 'Разярения бик' .... :D Ако продължа да пиша никой няма да го прочете ;) :))
цитирай
9. tera - Първо май си платил
15.07.2009 12:04
и после си видял, че липсва. Трябваше да провериш при доставката.
Бе що се тровиш за глупости? Пий едно студено пепси и ще ти мине! :)))
цитирай
10. vasmer - 9. tera,
15.07.2009 12:14
Е, чак пък да се тровя :) Същата вечер пих една студена вода. Хората се грижат за мен - какви са тия пепсита - империалистически залъгалки :) Я, пий една вода, ама от чешмата, че какви са тия води в бутилки - влияние на загниващия капитализъм :) А така, след водата - по-малко калории, по-лек сън, а аз се оплаквам :)
цитирай
11. artanis - За сервитьорите
15.07.2009 12:22
Намусеният сервитьор получава малък бакшиш.
цитирай
12. totoni - Понеже съм голям почитател на хр...
15.07.2009 12:40
Понеже съм голям почитател на храната на KFC, не значи задължително, че съм във възторг от обслужването. Но трябва да съм честна и ще кажа, че веднъж ме впечатлиха много, когато доставката ми закъсня с 10 мин. и ми донесоха един чийз кейк бонус-за закъснението. Стана ми много приятно. Но явно зависи...от различни неща...
цитирай
13. анонимен - Случвало ми се е да ми забравят част ...
15.07.2009 13:24
Случвало ми се е да ми забравят част от поръчката в KFC...обаждам се и им казвам...те си записват и на следващата ми поръчка (без значение след колко дни е) още щом се обадя ми казват какво имам за доставка,което е било забравено и ми го доставят!
цитирай
14. анонимен - за големите фирми
15.07.2009 14:00
Моят лош опит е не с KFC, а с велига магазини за хранителни стоки. Закупих крем-нишесте какао на фирма РАДИКОМ. Опитайте се да разтворите нишестето и го наблюдавайте, докато се намокри-няма такива зелени и сини багри! НИКЪДЕ в съдържанието не пише оцветители-това е продукт за малки деца и болни!!!! Писах на фирмата-производител, писах на магазина, от който го купих. Дълбоко мълчание! Не купувам при никакви обстоятелства продукти на РАДИКОМ -не го правете и Вие - те умишлено заблуждават клиентите си!
цитирай
15. vasmer - 14.
15.07.2009 14:11
За съжаление не е само тази фирма, която споменаваш ти. Пълно е с такива. Не знам дали си забелязал, че от както настъпи настъпи истерията с Е-тата (напълно обоснована между другото), повечето фирми просто взеха да ги спестяват от опаковките? И всички са доволни - ядат чисти храни ... но само по етикет. А за още по-голямо съжаление, това не е само у нас. Явно глобите и наказанията са такива, че си струват риска за производителите. Плащат и продължават.
цитирай
16. анонимен - Турска поговорка...
15.07.2009 14:39
Май на турски имаше една поговорка "безхаберието движи света..." и за съжаление май е така. Бас държа, че в KFC работят свестни хора, но непукистите, дето гледат да мине работното време са най-опасни. Те нямат намерение да се задържат дълго в една фирма и след тях потоп. Не трябва да се плюят само тези или онези, а всеки трабва да се замисли - аз, винаги ли съм достатъчно любезен с клиентите, карам ли през пръсти и т.н. Един сбоственик на бизнес, колкото и да е лоялен към клиентите си, не може да огрее на всякъде, може изобщо да си няма представа за тези неща. В нашата фирма, например, имаше един образ, който бечкаше 4-5 месеца, но толкова клиенти изгони, че още ми се оплакват, като ме срещнат...
цитирай
17. thetrooper - Само с оплаквания не става.
16.07.2009 02:31
Ако има ефективна система за бойкот от страна на потребителите, фирмите ще преосмислят отношението към клиента...
цитирай
18. анонимен - помогнете ми
16.07.2009 09:58
Явно нещо не разбирам - помогнете!
Поръчвам си меню от KFC - питат ме дали искам картофки. Казвам - не, защото ги има в менюто. Те били само снимани - за красота.
Добре - плащам и за картофки.
Изненадата е, че после ми дават и пепси, както е нарисувано на менюто?
Нямам думи.
цитирай
19. vasmer - 18, да живее рекламата!
16.07.2009 10:21
За съжаление именно тук е проблема - в рекламата и сосбено заблуждаващата реклама. Имаше едно време един много готин филм с Майкъл Дъглас - "Пропадане", в който той отива в Макдоналдс и след като му дават сандвича, вади патлака, насочва го срещу продавачката и казва: "Искам такъв като на снимката". Не казвам да хващаме патлаците, но наистина си трябва да упражняваме някаква ефективна форма на бойкот, както казва thetrooper.
цитирай
20. анонимен - Няма по-гадно кафе от тяхното
16.07.2009 14:22
.
цитирай
21. анонимен - Мисленето
16.07.2009 15:02
Проблема е не само в рекламата, а в мисленето, защото същите тези хора, които "забравят" да сложат всичко в поръчката, които се държат нелюбезно и които са намръщени, са такива само когато са на работа. Когато ТЕ са клиентите, защото стават такива неминуемо, недоволстват с пълна пара от подобно обслужване. Е, кажете ми, не е ли проблема в мисленето? Докато не се промени то, няма как да се промени системата, била тя на обслужването, на администрацията или на каквото щете.
цитирай
22. vasmer - 21. за чиповете ...
16.07.2009 15:08
Аз изобщо не съм фен на нашия любим цар (който за щастие не влезе в Парламента), но той каза нещо много вярно: "Трябва на хората да им се сменят чиповете". Тогава медиите го разсипаха, но мисля, че всички признаваме, че е прав!
цитирай
23. анонимен - хммм
16.07.2009 15:17
автора сам си е виновен. не е проверил пакета при приемането му. интересно, ако беше някои мизерник да изпие колата и да се обади с претенцията, че не са му я сложили в пакета каво правим?
цитирай
24. анонимен - Не бих постъпил като автора
16.07.2009 15:42
KFC е помиярска компания,която предлага като храна големи боклуци,изключително вредни за здравето! Не бих прибегнал до услугите им /освен в много краен случай,което не си го представям!/ просто защото не ги харесвам по начало,а и НЕ употребявам такива храни,особено в България - това е безумие.Съжалявам,но това е истината.
цитирай
25. анонимен - Mисленето
16.07.2009 16:43
анонимен написа:
автора сам си е виновен. не е проверил пакета при приемането му. интересно, ако беше някои мизерник да изпие колата и да се обади с претенцията, че не са му я сложили в пакета каво правим?

Да, правилно, може, но пак опираме до мисленето, до това кой колко е дребнав и за това, че не гледаме ние да сме добре, а гледаме "на Вуте да му е зле". С "чип" или без, поне първата крачка сме я направили към решаване на проблема, знаем къде е :)))) . А след това съм оптимист - аз моите деца не ги възпитавам така и те вече са достатъчно големи, за да разбират какво имам предвид, още повече че и в чужбина са били. Те също няма да възпитават техните деца в дребнавост и - макар и бавно, ще се смени пустото му мислене :)))
цитирай
26. vasmer - Ако съм изпил пепсито?
16.07.2009 17:04
анонимен написа:
автора сам си е виновен. не е проверил пакета при приемането му. интересно, ако беше някои мизерник да изпие колата и да се обади с претенцията, че не са му я сложили в пакета каво правим?

Интересен казус и напълно осъществим не само в България, а навсякъде по света. И със сигурност се случва. И резултатът какъв е? Фирмите поемат разходите и носят ново пепси. Защото те може да имат съмнения, но предпочитат да платят на някой некоректен едно пепси, от колкото името им да е свързано със скандал.
Не знам дали знаете един факт - всяка банка по света има директива, според която ако поради хакерска атака от дадена сметка са източени под 40 долара, те се възстановяват от банката без дори клиента да разбере. Защото искат клиентите им да са сигурни, че банката е стабилна. И това се случва ужасно често. В България ако дължиш една стотинка, ще те гонят до дупка да си я платиш, защото не им пука за теб като клиент. Ако не си ти ще е някой друг, реална конкуренция няма - всички ще поделим глупавите клиенти. Това ме дразни - отношението, а не това че не съм пил пепси.
От част от изказванията тук оставам с впечатлението, че аз съм виновен, че не съм проверил. Нужно ли е да проверявам всичко? Да си броя стотинките на рестото, да гледам всяка минута дали не са ме метнали някъде и за нещо? И ако е така, ще за държава е тази в която живеем? Не мисля, че съм виновен, въпреки че съм прецакан!
цитирай
27. анонимен - KFC
17.07.2009 08:00
В Американските супермаркети ако продукт скенира на по висока цена го дават безплатно, ако са повече от 1, само 1 е безплатен а другите са на промоциалната цена. В случая е коректно КФЦ да изпрати купон за безплатен обяд за 1 човек, за да не го загуби като клиент.
цитирай
28. анонимен - това е практика не заради нещо др...
17.07.2009 12:01
това е практика не заради нещо друго, а заради ужасното ниво на персонала. За да работиш и в най-скапания ресторант, магазин или кафене се иска квалификация. Това е секторът на услугите, хората, които работят там трябва да разберат, че те не работят интелектуален труд (да решават кръстословици примерно), не са хамали и не им се плаща за да пушат пред магазина. Плаща им се да обслужват клиентите. Само че в България и мениджърите са на такова ниво, че контролът е оставен само на потребителите, и в такива конфликти обикновено управителят застава на страната на служителя, вместо на клиента. А собственикът бяга от журналистите, когато се стигне до там. Просто БИТ и ДУШЕВНОСТ на българския народ.
цитирай
29. анонимен - Ха сефте
17.07.2009 12:13
Абе брато ди невга да си получавал от умрел писмо и от к...а запис???Що се хабиш да пишеш само?То си е речено- бой и е,,,ане се не връща!Ми тъй ще е по тези земи още дълги години , не си ли го разбрал до сега?
цитирай
30. анонимен - Криворазбраната колегиалност ...
17.07.2009 12:20
Има и още един проблем с обслужването ...
Някой спомена, че не е редно да плюем по всички, защото по всяка вероятност има и хора които съвестно си вършат работата - и аз съм съгласна.
Обаче има и нещо друго ... Преди време си поръчах един архитектурен дизайн за който чаках цял месец, обаждах се през ден, все ми казваха да се обадя утре или че всеки момент ще ми го пратят по мейла ... и винаги едно много вежливо и притеснително момиче ми се извиняваше 100ци пъти, че колежката и е тази която се занимава с проекта ми, че колежката и е другата смяна, че колежката и закаснява за работа, че колежката и не е оставила чертежа ... наистина момичето беше любезно но накрая не издържах. Вижте какво г-це, не искам да си го изкарвам на Вас, вместо на колежката Ви, обаче за мене Вие сте лицето на тази фирма и ако Вашата колежка не си върши работата спрете да я прикривате ами кажете на шефовете си! Стига с тая криворазбрана колегиалност! Факта че ме докарахте до истерия и ме загубиха като клеинт се отразява на фирмата и пряко на Вас, а не на колежката-непукистка ...

А иначе автора постъпва съвсем както е трябвало - и аз бих направила същото.
цитирай
31. vasmer - 29.
17.07.2009 12:22
Хабя се да пиша, защото искам промяна. Просто е! Ако само псуваме, нищо няма да се промени. Аз искам да се променим всички (включително и аз) и да си търсим правата. След това вече ще започна да пиша за красивите неща.
цитирай
32. анонимен - Баровец в тая държава, едва ли?!
17.07.2009 12:40
Не съм сигурна, но май си сбъркал държавата! Прекалено много изисквания, за мизерното заплащане, което получават българските работници в сферата на обслужването! Не знам на каква позиция работиш, но сигурно не работиш за 500лв. по 12часа, факта че си поръчваш храна по телефона! Като не ти харесва и не си доволен ставаш и отиваш на място много просто. В България обслужването е лошо не защото работниците са лоши, а ръководството е меко казано побългарено. Тогава за какво говорим изобщо. Затова като искаш да не ти забравят пепсито просто отиваш и си го поръчваш лично. Ако ли пък не отиваш в друга страна и проблемитети приключват. Както се казва на който не му понася да се изнася. А това твойто извинявай ама са лигавщини да напишеш такава статия за едно забравено пепси!
цитирай
33. анонимен - Това, което ти се е случило, наис...
17.07.2009 12:45
Това,което ти се е случило,наистина не е особенно приятно.Но да имаш пясък в супата....Това дори не ми беше минавало през ума,че може да се случи.
цитирай
34. анонимен - Praga
17.07.2009 13:22
Напълно дъм съгласен с тези от вас, дето споделят, че обслужването ни е отдалечено на светлинни години от това в белите страни и ние сме си виновни, че мълчим и го толерираме.
Преди 2 години нощувах в сравнително малък хотел (30-ина стаи) в Прага за 3 дни. Сутринта в хотела като пуснах водата в банята, тя прокапа малко и спря. Обадих се на рецепцията, дойде рецепционистът и като се увери, веднага ми отключи съседна празна стая за да ползвам банята. За моя изненада скоро и там се случи същото, но все пак успях да се измия с малкото вода която потече. Зачудих се дали смесителната батерия не е от онези "хитрите", дето пускат вода за половин минута и спират (срещал съм такива в Германия напр.) и не се обадих този път - така съм свикнал от Бълтария, да не досаждам. Следващите дни всичко беше о.к. Като си затръгвах, рецепционистът ми се извини за неудобството за не знам си кой път и ми заяви, че мениджърът на хотела ми прави рабат от 50% на първата нощувка.
Та за какво обслужване у нас става дума?
цитирай
35. анонимен - На прав път си ...
17.07.2009 13:52
vasmer не се поддавай на тъпи провокации - съвсем прав си и това е начина нещата да почнат да се случват. Ако всеки индивид си промени мисленето тогава и цялото общество си е променило мисленето. А това че някои си мислят, че факта че си си поръчал по телефона или че не си доволен е оправдание за да си биеш шута от държавата си е техен проблем. Е за това сме така ...
Мен веднъж ме направина на луда в един сервиз за GSMи и след като не можах да се оправя с тях с добро се обадих в държавната комисия по търговия и защита на потребителите ... Мислех че няма да има ефект и че единствената полза ще е да си успокоя съвестта и нервите обаче не беше така ... Колкото и странно да звучи на места администрацията наистина почва да приема нормален вид и дъртата бюрокрация да отстъпва място на млади и къдърни хора, които си вършат работата ... В случая ми казаха че могат от мое име да подадат сигнал и да пратят данъчна проверка и го направиха - затвориха сервиза. Явно е имало достатъчно нарушения, а не само мойто недоволство.
Това е начина да се действа - търсиш си правата до дупка! В случая аз не спечелих нищо от цялата работа освен факта че знам че повече никой друг клиент няма да бъде прекаран от същите мошеници.
Няма значение дали че ти дадат пепсито или не стига да знаеш че си успял да постигнеш нещо.
ВАЖЕН Е ПРИНЦИПА и хората които не го разбират и пишат глупости само не си заслужава да им се връзваш ...
Ще следя развитието с интерес. Успех!!!

Силвия, също IT специалист :)
цитирай
36. анонимен - БРАВО ЗА СТАТИЯТА!!!
17.07.2009 15:06
Като четох коментарите просто не се сдържах.Наистина не сме народ, а мърша. Почти никой не е разбрал идеята на статията ти. Има още много какво да напиша и да изкажа, спрямо повечето злобни коментари към статията, но нали знаеш - Убий глупака с мълчание.Отново браво за статията!!!
цитирай
37. анонимен - Hедоумение
17.07.2009 17:05
Незнам кой е умен и кой остър, но като цяло си личи, че никой не е разбрал това, което съм написала, както и да е нищо ново! Тук става въпрос за нещо много дълбоко, което е заложено в системата наречена обслужване! И само който не се е сблъсквал лично с нея, в смисъл такъв да е работил в нея няма право да коментира! Така, че ще се опитам да разясня за непросветените IT специалисти и други, които не знаят какво е да бачкаш в истинския смисъл на думата за едното благодаря! Минала съм по тежък път докато стигна до тук където съм, но затова съм работила здраво без да има кой да ми принася и отнася!
Нямам навика да се оплаквам, просто когато не ми харесва нещо не се жалвам, а действам!
Не призовам за изнасяне от родината, призовавам за мислене и ти който изписа всички тези жални неща искам да те попитам би ли съгласил да работиш в KFC! Eдва ли, няма да издържиш много.
Ето затова говорим ако те "гърбят" от работа 12часа, ако ти плащат мизерни пари колкото да преживяваш накрая ще имаш ли сили да се усмихваш на всеки срещнат едва ли! Замисли се кой има право в случая, защото никой не може да бъде роб на другия! Само едно уточнение работила съм в подобно заведение преди години и повярвай от другия бряг е съвсем различно!
цитирай
38. vasmer - 37.
17.07.2009 17:23
С извинения, всички сме били роби на нещо. Ти може да си се гърбила в KFC, аз съм копал канали, когато е трябвало, избождал съм си очите по 18 часа на денонощие в продължение на месеци, но това няма никакво значение.
Обвинил ли съм някой в статията освен KFC като фирма? Не. Ти възпримаш нещата твърде лично и може би затова не можеш да разбереш за какво пиша. Ако аз и други такива като мен не се оплакваме, нищо няма да се промени. И тези момчета и момичета, дето се гърбят за без пари (всички знаем този факт), ще продължат да го правят. Това е простата истина. Но нейсе, всеки има право на мнение :)
цитирай
39. анонимен - образование->добро управление->добро обслужване->пари->заплати....
17.07.2009 17:32
еми да на другия бряг е по-различно, там хора без образование искат благодарности и признание, посрещат те с досада и те изпращат с намръщен поглед, не искам да обобщавам, не всички са такива, но точно тези, които си мислят, че струват повече и че не получават достатъчно, се държат неадекватно. Това е работа като всяка друга, програмистите програмират, продавачките обслужват, ако не го правиш добре значи си некадърен, а не недооценен....
цитирай
40. vasmer - 39. още малко и ще се съгласиш с мен :)
17.07.2009 17:56
Сега просто излез от рамките на това кой какво и как го прави и погледни на фирмата която е лицето на услугата и на теб като потребител. Излез и от рамките на KFC, сервитьрките или каквато и да е конкретика и ми отговори как да се промени положението ако няма външен стимул за тази фирма. Ако тя предлага лоша услуга и всички са доволни, тя ще продължи да я предлага по такъв начин. В случая ти се явяваш на защитник на статуквото, или на защитник на това, тези които се гърбят там, да продължат да го правят. Ако има масови оплаквания, ще има масов отлив на клиенти; ако има масов отлив на клиенти, ще има по-големи изисквания към персонала; по-големите изисквания предполагат по-високи заплати. Справка банките - как може в ПИБ винаги да ме посрещат с усмивка и всичко да става бързо и лесно, а в ДСК само дето не те псуват, че си дошъл :)
Аз съм на мнение, че трябва да има външен стимул. С мълчане и скатаване няма да се оправят нещата.
цитирай
41. анонимен - 37
17.07.2009 18:10
Не мисли че ние 'непросветените IT специалисти' не сме си плащали образованието в Германия като сме бърсали рафтовете до 11 часа вечерта в някой супермаркет за 5 евро, които там не ти стигат и да се прекръстиш! И безпросветния немец-шеф на който образованието не му е и на половината на моето да ме пита всяка седмица къде беше това България ... Да не говорим, че и у нас съм обслужвала клиенти за 180 лв заплата на месец макар и не в заведение за хранене и знам колко е неблагодарна профисията ... но също така знам, и че никога не съм си позволила да бъда груба, винаги съм изпращала и най-големите изроди с усмивка и именно за това много често съм получавала и съответната благодарност от клиентите под формата на бакшиши, почерпки и други ...
Мразех работата, но съм там за да я върша а не за удоволствие и я вършех като хората - клиента не ти е виновен за факта, че не си харесваш работата, че имаш шеф тъпанар, че ти плащат малко или че се чувстваш неоценен - айде стига, у нас всеки страда от синдрома на неоценения гений.
Със злоба и омраза само си тровим душите и не си помагаме с нищо - всичко става с много труд и голям позитивизъм - рано или късно и 2те биват оценени, никой нищо няма да ти поднесе на тепсия.
А ако аз съм отишла в дадено заведение очаквам да ме обслужат като хората ... Ти като ползваш софтуер, ако той се прецака ще има да псуваш 'тъпанарите' които са създали 'тоя боклук'. Ще ти пука ли дали на програмиста му плащат достатъчно, дали шефа му е гадняр или дали има лични проблеми - не нали? Защо трябва сервитьорите в такъв случай да си го изкарват на мен? Какво съм виновна аз за техните проблеми?
цитирай
42. анонимен - вземайте пример от турците
17.07.2009 23:42
За съжаление в България обслужването в повечето сфери е нулево.Как и не се научиха поне на малко по-добро обслужване-а уж всички са с големи претенции.Вземете пример от Турция,готови са да ти свалят и звезди от небето само за да спечелят клиент.А в Бг все гледат да те излъжат и в цената и в грамажа и в качеството.
цитирай
43. анонимен - McDonald's България
18.07.2009 20:30
Аз имам подобен случай, във фирмата в която работя често си купуваме от McDonald's, някой като е на среща просто спира на mcdrive и прави голяма поръчка. В случая поръчката беше от McDonald's на Тодор Александров. Поръчка за около 35 лева и колегата просто я е взел, много ясно, че няма да гледа пред тях дали всичко е там (още повече, че другите клиенти почват да пускат клаксони, като се забавиш :) ) идва в офиса и гледа, че няма една част от две промоции т.е. два хамбургера (чииз и хам). Тъй като на мен ми се е случвало същото на същия McDonald's и на една колежка също, много се ядосахме и започнахме да звъним на телефона от касовата бележка - никой не вдига, същото време и на централата. Тъй като никой не вдигна пуснахме факс (приеха го веднага) и продължихме да звъним, след много опити ни отговориха, пожелах да разговарям със мениждъра и обясних ситуацията. Думите му бяха "знаем, че се случват подобни неща и не за пръв път ще Ви пратим с такси нови" пожелах да ми звъннат като пратят таксито, звъннаха нарочно поисках и номера на таксито (номера на колата за да я държа отговорна), след 3 часа нямаше такси и нарочно не позвъних на таксиметровата фирма, а на McDonald's. Никой не вдигна, на другия ден пак никой не вдигна, докато от други GSM приемага обаждания :)
След една седмица, обаче в офиса е позвънил менджър на McDonald's за България и е пожелал да разбере повече за проблема, въпреки, че колегите са му обяснили, че вече е свършен факт, той е настоял да ни посети. Дойде със цял плик промоции и официално се извини - ТОВА В БЪЛГАРИЯ Е ПРЕЦЕДЕНТ! Извода е, че проблема не е в ръководството, както сам се убедих, те се грижат прекрасно за техните клиенти, защото знаят какво значат те за тях. Проблема е в самите служители. Ок - не са мотивирани, ами да го кажат на шефовете си, да работят по-добре, да намерят нещо друго, но да бъдат професионалисти, независимо къде и какво работят. Аз самия от опит знам, че едно ръководство може да съсипе един бизнес, независимо колко са кадърни служителите му, но и един служител, може да нанесе сериозни щети, ако просто не си върши работата!
цитирай
44. elektraotkosmosa - Относно обслужването
18.07.2009 21:17
като цяло,и според мен ситуацията е много зле.Напълно реално е,че на никой не му дреме за клиента.Относно намусените сервитьори,според мен не сте прави.Казвам го от личен опит-в 99% от случаите,когато съм се отнасяла зле към клиент,причината за това е била самият той.Ще ме прощавате,обаче не може ти да се отнасяш към сервитьора като към някакъв долен примат,да го гледаш с пренебрежение,сякаш е някакво нищожество щом си изкарва прехраната с тази професия,да се заяждаш с него само защото на теб ти е криво и след всичко това да очакваш добро отношение и усмивки.Вие обръщате внимание на отношението на обслужващия персонал към вас,но не и на вашето към него.Случвало ми се е дори клиент да ми направи скандал,защото съм му сервирала отворена бира.И това в ресторант и не става въпрос за Туборг или Шуменско или друг вид бира,която можеш сам да я отвориш без помощта на отварачка.Ми че той отварачка ли си носи?Ами ако му я бях наляла и в чашата,както се прави в изисканите заведения задължително(а и в нормалните някои сервитьори го правят),какво ли щеше да стане?Вие с усмивка ли ще реагирате в този случай или ще си потърсите правата пред човека,за които толкова говорите?Или правата са само за клиентите?Обслужващите хора не са ли личности?Те нямат ли права?Или мислите,че са длъжни да търпят всякакъв вид отношение в името на заведението в което работят?Аз не мисля.Аз съм личност с права,независимо от коя страна се намирам-от тази на обслужващия или на клиента.
Не изключвам разбира се и моментите,когато наистина грешката е в сервитьора.Случвало ми се е като клиент да посетя дадено заведение,и без да съм се отнасяла лошо към персонала,да дойде сервитьорката и без да измънка и една буква,само да повдигне глава сякаш ти казва "Кво искаш"(нали се сещате-онова леко отмятане на главата,когато искате например да посочите нещо или да зададете съответния въпрос "кво искаш" или "кажи").И аз не бях поласкана,но явно проблема е бил в ръководството.Явно не е имало кой да следи строго за такива отношения към клиентите,защото след време същата мацка работеше в друго заведение,което също посещавах,и там отношението й беше съвсем различно.
Относно въпроса на автора дали трябва винаги да си проверява и стотинките от рестото и всичко останало-ами да,трябва.Аз лично не го правя-неудобно ми е.Но много хора го правят,може би дори повечето.Причините обаче са две-или може нарочно да те прецакат,или да стане грешка.В случая грешката е едно пепси,но друг път може да са 50лв например.Всичко се случва.И тук пак гледате само от едната страна на нещата.Ако грешката е във ваш ощърб недоволствате,но ако доставчика ти беше върнал ресто с 10лв отгоре например,дали щеше да му звъннеш и да кажеш да дойде да си ги вземе?Надали.Тогава щеше да мислиш,че на теб не ти е изгодно да похарчиш 1лв да му звъннеш,за да му върнеш 10.Ако беше забелязал на място,докато той е още при теб,вероятността да си претраеш също е голяма.Рядко се срещат добросъвестни хора от която и страна на нещата да се погледне,но все пак е хубаво да се гледа и от двете страни.
цитирай
45. vasmer - 43.
18.07.2009 21:36
Започна да тече някакаква комуникация със Самекс. Интересно ми е как ще завърши всичко това. Ще се радвам ако сътворим втори прецедент, при който те ще се извинят. А за всички нас да остане надеждата, че целия този постинг и всички тези коментари са помогнали поне малко да се подобри обслужването. А пък аз ще дължа по едно пепси на всички, които коментираха :)
цитирай
46. vasmer - 44. elektraotkosmosa,
18.07.2009 21:48
Съгласен съм с теб, че независмо от коя страна си, не трябва да се прекрачва границата на доброто възпитание. В крайна сметка, това че съм клиент не ме прави по-висша форма на живот от сервитьрката, която ми носи бирата. И аз лично твърдо не мога да направя няккаво снобско изказване, че щом сме клиенти, можем да правим луди сервитьорките. Но пък и обратното е вярно - аз не съм виновен за това, че някоя е недоволна от това, което прави. Ами да прави нещо друго!
Колкото до рестото, мисля си че би било хубаво да можем да не се налага да го броим. Защото грешки винаги стават, но и аз не случайно го казах - ако всички сме хора, ще се намери начин да се реши проблема. Ако сме тарикати, за момента може да спечелим нещо, но в крайна сметка всички губим.
цитирай
47. анонимен - аз искам да кажа, че преди време ми се ...
19.07.2009 02:24
аз искам да кажа, че преди време ми се случи същата случка, но ми се обадиха по телефона, че момчето е забравило да ми донесе колата. Аз все още не бях видяла и много се очудих, че ми се обаждат. момчето се върна, донесе ми колата, извини ми се няколко пъти и даже ми даде царевица като подарък заради грешката си. изглежда в някои случаи си зависи от самия човек и не фирмата е виновна, колкото нежеланието на някои хора да си вършат работата както трябва.
цитирай
48. анонимен - Всеки път
20.07.2009 10:22
Това с колата ми се случва почти всеки път, когато поръчам меню от KFC за вкъщи. Но ясно е, че не едната кола е проблема. Проблемът е в мързела. Работещите в сферата на улсугите, като цяло не разбират че трябва да извършат....услуга. Получаваш по-малко пари, следователно защо да се напъваш, като можеш квалифицирано да си клатиш краката и да си мрънкаш за заплащането?? Това се е превърнало във верую на БГ-работникът. Няма стремеж към усъвършенстване има мързел. Е какво искаме тогава?
цитирай
49. crmx - "НИЕ БЪЛГАРИТЕ"
20.07.2009 22:29
така започва изречението и от там нататък винаги се леят глупости колко сме били лоши порочни мръсни корумпирани и тн.
И кои сме "НИЕ Българите" ??? Аз не съм ли Българин? КОЙ беше ти че да правиш такива изказвания и не е ли това най грубата проява на простотия и арогантност?Смешници са всички които говорят така , но вече всички толкова са свикнали ,че само кимат с глава .."абе да ние българите сме ебаси хората". И трябва ли сега да почна да ви обяснявам защо съм горд че съм българин? Това да не би да стана грях вече?До там ли стигнахме? Вече е нормално да псуваш държавата и народа от който произлизаш? Вие да не сте турци бе? Събирайте си боклуците и се пръждоствайте от "гадната България" ....Точно вие които правите това обобщение можете да се сочите с пръст и да викате "НИЕ българите" само дето почвам да се чудя вие наистина ли сте от БГ? NO shiT?????
"Ние Българите блаблабла България смърди блаблабла!"
ДА! Заминавайте в чужбина! Да знаете че там САМО ВАС ЧАКАТ! Как може такъв талант невероятен да остане недооценен в тази мизерна дупка блах! НАЙ-УМНИТЕ и НАЙ-СПОСОБНИТЕ и въобще НАЙ НАЙ НАЙ само такива като вас търсят в чужбина ...отивайте и НИКОГА НЕ СЕ ВРЪЩАЙТЕ!
цитирай
50. vasmer - crmx,
21.07.2009 09:39
Няма да кажа нищо повече освен да цитирам един твой собствен блог, който е озаглавен "police...защо на скапаняците винаги им се разминава?", в който се казва: "Дали някой ден ще срещна свестно ченге..сигурно ще срещна да..но няма да е в България..."
И няма да коментирам повече :)
цитирай
51. crmx - виж датата на блога преди да ме цитираш
21.07.2009 09:54
lol
цитирай
52. анонимен - Честито!
21.07.2009 12:58
51. crmx - виж датата ...
Датата е без значение ...
Като ти гледам и блога и предния коментар все още не си в час. Аз бих си замълчала тактично.

Евала vasmer.

Честито. Много се радвам, че успя да ги накараш поне да ти обърнат внимание! Трябва да си търсим правата - въпроса е принципен.
Радва ме също и факта, че се повдигнаха интересни въпроси покрай поста, може би всеки трябва да се замисли за начина по който се държи, работи и т.н. както и за отношението си към света и хората като цяло. Да си вземем поука и от хората които писаха гневно с големи букви, много удивителни, пращахи ни в чужбина и къде ли още не ... злобата и хулите не вършат работа.
Ти го доказа като си потърси правата по каналния ред и успя да привлечеш внимание.
Мойто пепси ти го подарявам ;-)

С.
цитирай
53. анонимен - и вие ли?
21.07.2009 17:25
и вие ли сте разочаровани от kfc? мислех, че само на мен ми се е случвало... макар и постфактум, ще споделя моите две историйки. два пъти посетих заведението в младост, и двата пъти с приятеля ми (малко уточнение - той е британец) си поръчахме храна за вкъщи, при това за прилични суми - от порядъка на около 30 лева. първият път открихме, че липсва едно от десертчетата - вече не помня какво точно. дори не съм се разправяла с тях, защото когато поръчвахме, дъщеря ми се размотаваше с избора си и реших, че може в суматохата момичето на касата да не ни е чуло. вторият път обаче отидохме подготвени едва ли не със списък :))) отваряме си пакетите у дома и хоп - изненада! - липсва единият от сандвичите... майк доста изтрещя тогава, макар че вече посвикна на българските мурафети. толкова се засрамих от случката, че бях готова веднага да отида в заведението и да вдигна грандиозен скандал. той обаче ме задържа и каза: "добре, ще се скараш и ще ти дадат това, което сме си платили. и какво от това? следващият път сигурно ще го направят пак, и после пак и пак... много по-добро решение е просто да престанем да посещаваме kfc. загубата на клиенти е по-болезнена от размяната на заядливи реплики и борба за това кой е по-по-най-прав. макар че и по един клиент на месец да имат, работещите в българските заведения ще си останат все същите - без грам уважение към клиента, с необяснимото чувство за превъзходство, защото работят за мултинационална компания и т. н. и т. н....". за съжаление на подобни неща се натъквам постоянно, дори писахме до VW за начина, по който (не) ни обслужиха в сервиза на марката, само защото господинът реши, че като има насреща си чужденец, трябва да се държи така, сякаш не може да му стигнеш носа с... нали знаете каква клечка. от централата ни отговориха, че могат да уредят ремонта на колата, ако желаем, но майк не поиска, защото предпочете да даде парите на друго място, в кварталния автосервиз, където никой не говори английски, като въпросния господин от фолксваген, но за сметка на това свърши работата перфектно, а и откровено казано - за по-малко пари. бегло четох постовете на останалите, мярна ми се нещо за това някой си някъде да ходел... а защо, питам аз, да нямам право да получа добро обслужване в собствената си страна? има ли значение колко получаваме? дали 500 или 5000 лева - защо насреща ни да няма усмихнати хора - добре де, нека е служебна тая усмивка, нека зад нея да ти се ще да скърцаш със зъби, щото животът ти не е лек - ама като си спестиш два-три скандала дневно с недоволни клиенти няма ли да направиш живота си маааалко по-сносен??? разсъждавам си тука... макар че едва ли ще има полза... както и да е, поздравявам те с успеха и дано не ти се случва пак :)))
цитирай
54. анонимен - относно поста с червено
21.07.2009 17:26
Не съм наясно, коя е авторката, тя може да е прекрасен човек или ужасен човек, това няма значение. Значение има емоционалния и празнословен пост :)
1. Да искаш да полуиш продукта/услугата, за която си платил е всичко друго, но не и прекалено :)
2. Какви пари получават и какви са условията на труда и тн.т. е нещо, което е м/у работника и работодателя. Клиента изобщо не го засяга (и няма и за кавко да го засяга) колко взима работника, много или малко. Надали авторката я е особено грижа за това как дрешките, които носи са шити от разни екслопатирани работници, мечтаещи си за 500 лева на месец и 12 часа смяна, и надали ако и пука ще спре да си ги купува.
3. В България обслужването е лошо и заради работодателя и заради грешните представи на работниците и заради самите клиенти, които седят и си траят
4. Като не си доволен повече не купуваш продукт/услуга от същата фирма
5. Пожелавам ти да се сбълскаш с думите си, ще ти е много полезен житейски урок ако успееш да го процеснеш :) Нека да останеш няколко дена без вода или ток и като звъннеш някой да ти каже "абре, плащат ми малко и ме мързи нали, не може ли сама да си го оправиш или да дойдеш на крака аз ще ти дам инструментите" : )
Това е кофти черта на цялото човечеството, докато не ти се случи на теб и лежерно избираш да не се замисляш за действията и думите си.
цитирай
55. анонимен - Ребята, давайте жить дружно!
21.07.2009 18:00
54. анонимен
+1 от мене за коментара ти!

Позитивен подход трябва да има. Ако аз сам усмихната и любезна, защо ще ми се зъби сервитьорката. А ако пък случайно ми се зъби въпреки, че съм усмихната и любезна ... е тогава изтърсваш джобовете за жълти и плащаш сметката без 1 стотинка отгоре да оставиш. Правили сме го няколко пъти - нека разберат, че бакшиша не е задължителен, а се заработва. А такситата на които отзад пише "Бакшиш не е град в Китай" са ме загубили като клиент предварително :-)

И е крайно време хората в сферата на услугите да запомнят едно "Доволния клиент ще ти доведе 3-ма нови, недоволният ще откаже 10 потенциялни" ... има си хора които изследват пазара, маркетинга и поведението на клиента и тази формула много отдаван са я доказали.

Но в крайна сметка по-големите от вас сигурно си спомнят котарака Леополд който казваше на гадните мишки "Ребята, давайте жить дружно!".
Хора, нека живеем задружно - много по-лесно е :-)
цитирай
56. анонимен - А, добАр ден!
21.07.2009 22:12
Тука (в България) е така!
цитирай
57. crmx - btw
22.07.2009 11:11
Мисля че това което е направил автора е похвално и добър пример как човек трябва да си търси правата и да държи на принципите си дори за дребни неща. Мнението ми по горе написах ,защото се вбесих като видях коментари за "Ние Българите"
цитирай
58. vasmer - 57. crmx,
22.07.2009 11:44
Разбирам за какво говориш. Ние българите сме толкова говеда, колкото и всички други чужди говеда :)
Имаме много странен манталитет - от една страна се бием в гърдите, че сме най-умните, най-, най-, а от друга когато видим грозното почваме с "Ние, българите ...". Много странен феномен. За мен лично това показва, че "ние българите" :) сме комплексирани като народ, и като такива не можем да заемем позиция. Имаме някаква объркана ценностна система като народ, не като индивидуалности. И целта на повечето от статиите ми е точно такава - не да осмивам или плюя против нас българите (както много хора разбират погрешно), а да се опитам до колкото мога да провокирам някакво замисляне и евенуално промяна. Тоест, аз правя каквото смятам за правилно, пък да става каквото ще :)
цитирай
59. анонимен - ara-foods
22.07.2009 13:01
Аз пък мога да дам пример,че (за съжаление и за моя изненада) в България нещата могат да се случват и по друг начин. В Сливен има една фирма за кетъринг,която държи и Виенската сладкарница в града. Миналия месец поръчвахме там торта за рождения ден на сина ми - той стана на годинка и решихме да я декорираме със съответните весели шаренийки,но отвътре да е гараш - непопулярен вкус за децата. Правят я невероятно вкусна и ние със съпруга ми бяхме докарали гостите до трепетно очакване на въпросната торта. Живеем в Ямбол (на трийсетина км) и понеже нямаше да можем да реагираме,ако нещо не беше наред в деня на получаването на поръчката, много пъти я уточнявахме - поръчахме две торти,и двете гараш,но едната декорирана по детски,другата за подарък. Предполагам се досещате,че само едната беше гараш - след духането на свещичките разрязахме една голяма неприятна изненада. Торта като торта, детето нищо не разбра, но след толкова приказки за най-вкусния гараш в България и толкова точене,остана разочарованието. И на другия ден взехме каквото остана от тортата и обратно в Сливен,като се чудехме за какво отиваме,има ли смисъл - обичайните главоблъсканици на опитвалият се да рекламира нещо тук. Момичето,което беше приело поръчката от служителката на бара се оказа на смяна - след като ни изслуша учтиво, директно ни каза,че само като видяла височината на тортата,разбрала,за какво идваме. Обичайната за детски празници била по-висока от поръчаната. След разговор с управителя ни беше предложено да ни върнат парите за цялата торта или да ни направят нова за компенсация. Ние нямаше как да чакаме няколко часа,нито пак да се връщаме, нито смятахме,че въпросът е в парите,затова я помолихме,ако може да ни опаковат няколкото парчета торта,които се виждаха на витрината в сладкарницата - поне да опитаме. Но момичето след малко се появи не с 4-5 парчета,а с 16, колкото е всъщност цяла - бяха опаковали всичко налично. И това стана без никакви караници,обяснения,неприятно напрежение. Те сами решиха проблема! И разбира се, ни спечелиха като клиенти. Защото удоволствието да виждаш,че някой те обслужва,или си управлява бизнеса по този начин в сферата на услугите, наистина не се среща често у нас.
цитирай
60. анонимен - nedovolstvo
28.09.2010 17:05
Добър ден KFC журналист съм от национална телевизия и искам да споделя обслужването Ни от Вас.За съжаление нее полужително!Днес 27.09.2010г. синът ми ваш бивш служител бе дошъл да си поръча.И от тук започва и проблема.Застанал на единствената свободна каса и обслужването му е било отказано от служителката Ви Незабравка Денинска с вулгардно отношение Да СЕ разкара от там.След като чул спора оперативният Ви супервайзор на смяна испълнява поръчката което е недопостимо.Това ли е коректното Ви отношениел.Нали е важен клиета или ги подбирате кои може да бъде обслужен и кои не.Обърнете внимание на проблема.Благодаря Ви за отделеното време но едва ли след случилото се днес ще посетим отново вашият обект в Сердика Център.Случаят ще бъде предоставен на компетентните служители от правата на клиента.С Уважение!!!
цитирай
61. анонимен - KFC в Бълграия ? Мда, и то -точно по ''български''...
23.08.2011 01:27
Бих искал да споделя подобен ''опит'', като на автора на статията.
Това, че на сервитьори/ки и обслужващ пероснал не им се работи
е изцяло български факт - управлението не го е ''еня'' за персонала чрез
мизерното заплащане, което естествено веднага рефлектира от персонала
към директните клиенти - за което мисля, че едва ли клиентите имат вина.

Това, че в тази кочина, наречена ''България'' няма правила и ред за каквото и да било, едва ли е новина, за когото и да било. Имаме ''представителства'' на световни марки от кой ли не бранш, но зад всяко име - всичко си е просто по нашенски, това е. Иначе казано - оправията си е нашенска, доколкото има такава. И всички са ''началници'', естествено - а ако не са такива, КПД-то им е не по-ниско от това на ''началниците'' им.

Направих грешката една вечер, да си позволя да поръчам храна от KFC,
която грешка НЯМА да повторя, никога повече. Да споменавам ли ''отношението'' на служителката по телефона, че едва ли не аз трябваше да я събудя и накарам да говори ?! Ок, разбирам, че няма ниакъв стимул
и интерес за работа - драги работодатели, докога все така ще я караме ?
А аз си плащам, нали ? Докога вашите (и не само служители) ще получават мизерни заплати, и никакъв стимул за развитие - което веднага рефлектира към крайните клиенти ?

Поръчката ми бе, подобно на потърпевшия от оригиналния пост, на стойност около 30 лева - значи, незначителна сума, за да си създавате каквито и да било грижи, предполагам. Какво пък толкоз, някакъв си там тъп клиент ще Ви занимава с неговата поръчка, да го ****.
Да, такова е мнението ми за вашето отношение - след като чаках над 1 час и си поръчах наред с един ''бъкет'' крилца, няколко бири, една кошница с пилешки бутчета, в доставката ви имаше всякакви други пилешки части, но НЕ и бутчета.
Мда, сигурно грешката си е изцяло моя - не съм ''уточнил'', коя част искам ?!
Айде, няма нужда. Веднъж ми стига - следващия път просто ще отида до магазина и ще си взема няколко тарелки с пилешки части.Забравете.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vasmer
Категория: Бизнес
Прочетен: 753766
Постинги: 112
Коментари: 1439
Гласове: 1971
Спечели и ти от своя блог!