Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2009 13:14 - Тъпи ли сме в очите на политиците?
Автор: vasmer Категория: Политика   
Прочетен: 1128 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 28.07.2009 16:35


През всички тези години, през които се опитвам да следя объркания ход на политиката ни, все се намира някой да излезе и да започне да ми говори на патагонски за обиковени неща. Ние сме някаква рая, там в дъното, която не разбира от нищо - не сме финансови експерти, не сме икономически експерти, следователно не може да получим информация за това, което великите държавни мъже мъдрят.

Моята скромна професионална практика показва, че ако някой не може да обясни това, което прави, или не знае какво прави, или прикрива нещо. Да, някой ще каже, че човекът може да е кадърен, но не може да обяснява. Може! Но нали си имат пресцентрове, да обясняват на простолюдието за какво иде реч.

Защо Бойко Борисов спечели изборите? Заради харизмата си? Според мен не. Спечели защото започна да обяснява нещата простичко. Вярно, с грешки, понякога и той разбрал-недоразбрал, но правеше опити. А това печели привърженици. мисля, че не сме толкова глупави, колкото се опитват да ни изкарат.

Какво направихме ние? Излязохме, гласувахме му доверие и му дадохме кормилото на държавата с надеждата, че няма да се издъни. Всички се надяваме на това!

Защо пиша тази статия? Вчера написах, според мен, съвсем безобиден постинг с въпрос от моя страна за един от министрите - Росен Плевнелиев. Някои от коментарите изобщо не бяха от приятните и едва ли не бях обвинен, че подривам националната гордост като задавам подобни въпроси. А защо да не ги задавам? Въпросът си е въпрос. Той става нещо грозно, когато отговорът му е грозен.

Оказва се, обаче, че не е хубаво да задаваме такива въпроси защото това вреди на националната ни гордост. Хайде бе! На мен повече ми вреди на националната гордост да гледам някой мазник да ми се усмихва от БНТ, да ми реди алабализми и да ми обяснява в каква прекрасна държава жиевя.

Това, което искам да кажа е, че ние свършихме добра работа на изборите. Гласувахме масово, всеки според разбиранията си. Но не мисля, че нашата работа като гражданско общество е свършила. Напротив, сега започва. И според мен трябва да изискваме не само прозрачност, но и обяснение. Не за пореден път да ни мислят за маймуни и да ни подхвърлят терминилогии. Да, всички сме специалисти в някаква област, но трябва ли да използваме терминологията за да вкарваме умишлено в заблуждение?

Така че аз ще продължавам да питам. Не защото искам да плюя, не защото искам да загубим самочуствие и национална гордост, а защото така разбирам смисъла на демокрацията. Когато човек е на публична позиция и от него зависи управлението на даден сектор, според мен, той трябва да може да обясни за миналото си и трябва да може да обясни какво прави. Иначе да си ходи!

Нека да дадем малко време на новите министри. Нека да се окопитят и да навлязат в батака публична администрация, който е много различен от частния бизнес, нека да начертаят стратегията си. Но ако не ни харесва, нека не чакаме още 4 години. Да искаме разяснеия! Да имаме мнение! Вярно, може да не разбираме много, но не мисля, че сме глупави!



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vasmer
Категория: Бизнес
Прочетен: 756970
Постинги: 112
Коментари: 1439
Гласове: 1971
Спечели и ти от своя блог!