Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2010 14:17 - Тъпи политици = некадърни шофьори
Автор: vasmer Категория: Политика   
Прочетен: 2759 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 29.06.2010 20:58


Аз дори не съм сигурен дали става въпрос за откровена тъпота или както винаги за нагласяне на ситуацията така, че да е изгодна на определени страни т.е. родна мила картинка.

Напоследък няколко пъти се отваря темата за промените в закона за движение по пътищата - как щели да увеличат глобите, как щели да сложат камери в колите, в залите, на главите на курсистите и т.н . Прави ми впечатление едно - всички промени, които се инициират не решават по никакъв начин огромния проблем, който имаме както с организацията на движението, така и с неговата безопасност.

Щели да вдигнат глобите. Ми добре! Те тези, които не спазват правилата за движение и сега си плащат - половината в глоби, другата половина директно в ръчичките на "палката в храстите". Резултат - никакъв. Даже напротив - ще увеличат корупцията.

Щели да слагат камери в залите, в изпитните коли и т.н. - пак резултат никакъв, но за сметка на това ще се отвори пазарна ниша за доставчици на устройствата, ще падне и някоя обществена поръчка, за да могат някои партийни другари да се облажат.

Прави впечатление, че това не е патент на сегашното правителство, но и то не променя насоката. Явно интересите са същите, а най-вероятно и хората са същите. Просто парите отиват в друга партийна каса. Голяма работа! За бизнеса е все едно - стига да печели.

Защо, обаче, не се повдига въпроса за връщане на полигона? За връщане на нощното кормуване? Когато аз карах курс, имаше задължително часове на полигон. Не можеш да излезеш на улицата, докато не се научиш да караш назад, да паркираш перпендикулярно и "софийски", да тръгваш по наклон и т.н. Много ми е интересно защо не се върне това, при положение, че повече от половината нови шофьори са откровено некадърни.

Да, това няма да реши въпроса с платените книжки - който иска да си купи, с и без полигон пак ще си купи. Но поне, тези, които искат да се научат, пък и дори тези, които си купват книжки ще могат малко да се поупражняват преди да излязат на пътя. Или пък като си купят скъпия мерцедес, ще се учат там да паркират преди да почнат да го жулят.

Нищо подобно обаче даже не се споменава. И то защо? Защото имаме свободен пазар и инструкторите са със статут на самостоятелни търговци. И не можела, разбираш ли ,държавата да ги задължи да се сдружават и да си имат полигон. То пък какво ли може тази държава? Освен да пази името на неграмотния ни премиер, вимето на председателя на парламентарната му група, банките и едрия капитал.

А инструкторите като търговци извършват търговска дейност, а не обучават курсисти. Та питам аз, според вас, това корупция или некадърност е?

---------------------------------------------------------
www.balastra.com - Организирайте вашите линкове!



Гласувай:
4



1. slancho - Да. . . . хората са същите и интере...
23.06.2010 19:55
Да ....хората са същите и интересите също -това е направо отчайващо.
Останахме без надежда.
цитирай
2. proximus - vasmer, верно може би доста курс...
24.06.2010 00:27
vasmer, верно може би доста курсисти излизат недостатъчно подготвени... аз бях един от тях. Това беше преди 5 години. Тази зима направих най-сериозното си ПТП до сега... а вече трябва да се водя за опитен шьофьор - паркирам мъжката, не ме е страх да карам в дъжд и сняг...
Мисълта ми е че един тур през моргата или спешното, където може да видиш какво сам може да си причиниш, би имал много по-голям ефект от едно тъпо фиктивно БЧК или полигон. И уважение към останалите шьофьори. Днеска един дебил (иначе костюмиран и интелегент на вид в жжжип) в опит да се престрои от най-дясна в най-лява лента препречи целия булевард и нямаше мърдане. Говореше си и по телефона. Аз му свиря, той какво ли си е мислил = "ве я се е** в гъза, боли ме чепа че си изпускате светофара...". И че тъй де... respect му е майката. Ама като нация така сме се овълчили и оскотели, че сме готови да се изядем един друг.
И камерите... готиното им е че не можеш им кихна пари и че те самите генерират толкова много глоби, че се избиват за месеци. Лошото е че ловят и за глупости.
цитирай
3. vasmer - slancho,
24.06.2010 09:41
За мен това е най-страшното, че някакси надеждата избледнява все повече и повече. А това, което см описал е само мъничка, дори незначителна част от цялата игра. ВИждаме как се говори едно, а на практика се случва друго. В този смисъл, аз почти не мога да различа Бойко от Сергей.
цитирай
4. vasmer - proximus,
24.06.2010 09:54
Ти повдигаш въпроса за другата част от проблема - какви дебили сме като нация, като цяло. Нарочно не засегнах темата, защото законодателя, правителството .. който и да е, не може да направи нищо. Просто сме си говеда.
Аз също като теб мога да цитирам безброй такива случки, някои от които ужасно опасни. Въпреки всичко не смятам, че курса трябва да започва с качване в колата на улицата. Ти си се научил да караш, но голяма част така и не се научават. И създават големи проблеми на пътя, основно от незнание.
Основната мисъл на поста ми беше, че има неща, които Парламента може да направи и такива които не може. Ми да се захване с тези, които може.
цитирай
5. slancho - Давам си сметка, че не е лесно, но ...
24.06.2010 12:36
Давам си сметка ,че не е лесно,но това съвсем не ми е достатъчно-аз не им вярвам.Тези хора,които зомбираният електорат избра,без значение от кой цвят,не могат ,а най-вероятно и не искат да променят нещо съществено.
Това е цинизъм,за които аз не искам да плащам.
Страхувам се за децата си и съжалявам ,че избрах Родината ,пред алтернативата да живея в друга държава... вече не мога да си позволя да звуча оптимистично
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vasmer
Категория: Бизнес
Прочетен: 753720
Постинги: 112
Коментари: 1439
Гласове: 1971
Спечели и ти от своя блог!