Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2009 11:18 - Балистика на падението
Автор: vasmer Категория: Тя и той   
Прочетен: 3248 Коментари: 9 Гласове:
2

Последна промяна: 10.06.2011 09:20


Едва ли съм перфектния родител. Има неща, обаче, които неистово ме дразнят, и което е по-лошо, поради тях страдат абсолютно невинни жертви - нашите, вашите деца. Но да започнем от началото.

Бременност и раждане. Започваме с: "Аз като реша да забременея ще спра цигарите! Твърдо!". Следваща фаза: "Аз като забременея спирам цигарите, то това е естествено!". Продължаваме с: "Сега още е едно мъничко нещо, даже на човече на прилича, но към петия месец задължително ги спирам! Става много вредно!". И стигаме до момента: "В момента, в който родя и започна да кърмя ги спирам, защото тогава всички отрови отиват в детето!".  Може би мислите, че говоря за единични случаи. Статистиката показва, че 60% от майките в България попадат в този модел. 60% !!!!!!

Чух едни много интересни градски легенди, че докторите били казали, че отказването на цигарите по време на бременност води до шок, който е вреден за плода. Да ги .... и докторите, и тези които разпространяват подобни глупости. 

Виждали ли сте грозната гледка на бъдеща майка, която лежи в патологията и може да роди всеки момент, бременността и е страшно рискова и може да загуби детето си, доста често кървяща, превиваща се от контракции, държаща системата с едната ръка и тичаща през 5 минути на терасата да пуши? Ако не сте, идете на седмия етаж в Майчин дом и няма да си намерите място на терасата от такива.

Виждали ли сте бъдеща майка, опитваща няколко пъти да забременее инвитро, която ходи всеки месец на вливания, чиято единствена цел е задържането на плода и укрепване на имунната и система, и която не може да издържи този един час, който отнема процедурата и бърза да захапе фаса още в коридора. Ако не сте, идете в коя да е частна клиника извършваща тези услуги.

Точно тези индивиди са позор за цялата концепция на инвитрото, позор за цялата социална програма за подпомагане на забременяването. Поклон пред всички родители, които искат да имат деца, но не могат, поради някакви причини и прибягват до този метод. Нека държавата да взема лично от моите данъци и да им осигурява не три, а десет опита, докато се получи. Но на гореописаните, трябва да им се забрани изобщо тази възможност.

Конституцията ни дава право на свободен избор. Всеки може да си пуши, колкото иска. Но къде е правото да се тровят още неродени деца? Според законите ни, не е ли това опит за предумишлено наравяне?  И не следва ли да се наказва като всеки опит за убийство?

А виждали ли сте бременна на диета, за да не си развали фигурата? Оказва се, че и такова чудо има. И после раждат недоносени деца, с купчини алергии, не дай си боже и малформации. От къде се пръкна пък това безумие и тъпоумие не мога да разбра? А уж се бием по гърдите, че сме най-умните. Явно май сме най-големите фукльовци.

Кърмене. "Няма да кърмя защото ми се пуши!", "Няма да кърмя, защото ще си разваля формата на гърдите!", "Защо да кърмя, щом в адаптираните млека има всичко?" и купища още оправдания. От къде пък дойде този егоизъм? Не им ли е съвестно на тези така наречени майки да погледнат тези невинни детски очи и да говорят подобни глупости? Не разбират ли те, че детето е беззащитно, че не може да си каже само, че изцяло разчита на родителите си? Толкова ли са тъпи и загубени, че не могат да разберат, че тъпчат децаат си с химия? И в един хамбургер има всичко необходими вещества, но може ли да живееш само на хамбургери? Да, знам, че има причини, поради които не може да се кърми, но съзнателното отхвърляне на този процес граничи с престъпление. Не към държавата или към закона, а към самите деца, към тяхната беззащитност. Това е егоизъм, който трудно може да се съвмести с претенциите ни за цивилизованост.

Грижи за детето. Тук вариациите са безброй. "Защо да му сменям памерса, на него не му пречи?", "Защо да му мия количката, той не обръща внимание?", "Защо да пускам цигарата докато си играя с него в пясъка? Голяма работа, че тръскам в пясъка, а малките деца ядат всичко от земята.", "Защо да не си изхвърля боклуците на детската площадка?" и така нататък, и така нататък. Мърли и мърльовци! От най-нечистоплътния тип. 

Забелязал съм една закономерност по детските площадки - русите метли, тип фолк певици са точно най-мърлявия тип. По принцип съм толерантен човек към музикалните предпочитания, стига нда не ми пречат, но като виждам явната корелация между фолк селянията и мърлявщината, не мога да не си направя съответните изводи за цялото фолк съсловие, без извинение.

Отглеждане на детето. Този раздел плаче за отделен постинг. Не може детето да е оставено само на площадката, а майка му да седи и да клюкарства с приятелка без да му обръща никакво внимание. Държавата затова дава майчински - за да се грижат за децата си, а не когато то поиска нещо, само да го отпратиш с "Отивай да си играеш!". И това е най-мекия случай. А какво ще кажете за случая, в който с едната ръка се държи бебето, а с друагата - цигара. Или когато дойде да писка нещо, да му се развикаш. Виждали ли сте случай при който дете иска от майка си да пие вода, а тя му крещи, че я занимава с глупости? Виждали ли сте случай, при който две мърли и един дядо празнуват рожден ден на детето на едната от мърлите, като празника се изразява в пиене на кафе и опушване на децата, без да им се обърне никакво внимание? 

И пак се върщам на нагласените като за дискотека "майки". Слагам го в кавички, защото е крайно време да се приеме закон, какъвто е в щатите, за незабавно отнемане на родителски права при подобни случаи. Та искам да я попитам аз тази фръцла, колко време и отне да се нагласи така и защо не обръща внимание на детето си, което се дере от плач в това време? Явно е, че драгоценната ти персона е много по-важна от детето. Ами да ти го вземат тогава. И ако мислите че преувеличавам, просто идете на една детска площадка. 

И да не се чустват обидени татковците имам и на тях да им кажа нещо. Вземете да отлепите поглед малко от поредния тъп мач! Това дете има нужда от възпитание, от подражание. Това ли ви е възпитанието? Да ги шибнеш пред телевизора, пред компютъра, пред телевизионната игра! Какво му даваш на това дете? Как го научаваш да различава доброто от злото, как му изграждаш ценноти? А после може да псуваш как системата ни е скапана, как държавата ни е скапана, как в училище само на глупости го учат. А ти на какво го научи?

Не е скапана държавтата. Ти си скапаняк. И детето ти ще стане такова, въпреки, че не е виновно за това. То е празна книга и каквото напишеш в нея, това ще се получи. И след 20 години ще ти вика "дъртия скапаняк" и ще е прав. Лошото е че ще научи и собствените си деца по същия начин. 

Признавам, че съм афектиран пишейки всичко това. И не знам дали всички ние не сме виновни за ситуацията такава каквато е. Защото въпреки, че виждаме всичко това си мълчим с презумцията, че не е наша работа. Онзи ден, в автобуса една майка с една баба, направо умориха двете деца, които бяха с тях. Те бяха направо за разстрел. И когато една жена се опита да помогне получи такива ругатни и такова отношение, че направо се чудя от къде идва всичко това. Явно цялото ни общество е озлобено и грозно. Мъжа бие жена си, жената бие децата, децата бият по-слабите в училище. Бавно и сигурно вървим към пещерния строй.

Последно искам да попитам къде са фондациите, правителствените и неправителствените организации, които отговарят за това? Много е лесно да направиш една SMS кампания, да събереш някакви пари, да построиш една къщичка и да си измиеш чуството за вина. А когато трябва да се решат реалните проблеми, на нормални деца с абсолютно ненормални семейства, да се заровиш в закона и да се правиш на философ. Мамка ви и на вас!

Този постинг е поздрав за всички родители, които не са в гореописаните категории. За щастие и от тях има много и се надяваме на тях, за да променим бъдещето си. Защото децата са нашето бъдеще. 


Публичен профил на vasmer, категория Личен блог

Ако желаете да създадете уникално местенце за събиране и споделяне на знание, регистриайте се тук! Стига вече социални мрежи! баластра-та е за лични неща!


Тагове:   семейство,


Гласувай:
2



1. tus2alas - Да, свидетели сме на тази немалка ...
11.08.2009 23:48
Да, свидетели сме на тази немалка част от нехайни родители...Потресаващо, тъжно и отчайващо е...И се питам такива хора защо изобщо стават родители? Защото очевидно е, че за тях е бреме и очевидно не си обичат децата...Проблемът иде от много по-далеч, от как самите те са израснали. И те не са били възпитани в морални ценности, в човечност...Проблемът на в какво ще се превърне новото поколение дори не е само български, а глобален...
цитирай
2. vasmer - Аз това което видях ...
12.08.2009 11:01
Това, което аз видях и в чужбина, и в България е малко стряскащо, въпреки че при нас е в някакви потресаващи размери. Имам чуството, че цялото общество го е налегнало тотален егоизъм и абсолютна любов към себе си. Просто ми е трудно да повярвам, че това се пренася върху децата. Трудно ми е да повярвам, че можеш да извърнеш поглед от собственото си дете, когато то има нужда от теб. Нямам обяснени за това, освен че бавно и сигурно се превръщаме в изроди. А после се чудим на репортажите за агресията в децата. Ами тя е естествена, те като не са получили любов, когато е трябвало, как да реагират? Те просто не знаят друг начин.
цитирай
3. tus2alas - Да, обществото деградира. . . Да, ...
12.08.2009 13:18
Да, обществото деградира...
Да, егоизма царува...
Не можем да очакваме нищо по-добро от горките деца, които ще израснат така...А може би да...Може би като мъченици ще поискат да дадат нещо по-добро на собствените си деца, надявам се...
На мен ми се иска българките да не раждат само защото са стигнали една възраст, в която се предполага, че трябва да се задомят. Нека не го правят щом не го искат от сърце, да не го правят само защото това се предполага, че трябва да стане...
цитирай
4. vasmer - Не е само ...
12.08.2009 13:33
Не е само проблема във възрастта. Колкото и странно да звучи, имам чуството, че сме объркали посоката. Не знаем какво искаме от себе си, нямаме някаква значима цел, аз лично не усещам спойката между хората. Сякаш стваме все по-отчуждени един от друг и подивяваме, регресираме.
Някак с умиление си спомням за времена, които дори и аз помня, в които хората като че ли бяха по-човечни. Не знам чия е била заслугата, не искам да пропагандирам социализъм, но примерно в малкия град хората се познаваха, в големия, хората в кварталите и блоковете се познаваха. И предполагам, че това е служило като някаква обратна връзка, така че обществото да бъде като една система (нали съм си инженерче, все такива аналогии ме влекат :) А сега имаме сбор от индивид, може би дори много по-добри от преди, но ги няма социалните връзки. Всеки се чуства безнаказан в действията си .. и регресира. Не знам дали това е обяснението, но аз имам такова усещане.
цитирай
5. tus2alas - Ами не мога да анализирам и стигна до ...
12.08.2009 13:43
Ами не мога да анализирам и стигна до някакъв извод за каква е причината, но това за индивидуализма и отчуждеността го има навсякъде. Тук в Испания дори съседите не се познават, поздравяват се учтиво, но не се познават.

Спомням си моето детство...Лятно време всички деца от блока играехме задружно, майките се събираха на клюки, на плетка, бащите на карти, на бира...Беше приятно.
цитирай
6. vasmer - Същото беше ...
12.08.2009 13:52
Същото беше и в Германия, където съм живял. Силна отчужденост. Феминизъм издигнат в култ - много интересно явление.
Същото мога да потвърдя и за щатите. Там пък има друг проблем - децата израстват силно асоциални.
И аз не знам. Но пък е хубаво да говорим по тези въпроси, току виж нещо се променило. Мисля си тези дни като минат дъждовете да пусна съобщение в квартала да изчистим детската площадка, че ще се заринем в боклуци. Интересно ми е колко човека ще се отзоват.
цитирай
7. tus2alas - Да, и тук феминизмът е често явле...
12.08.2009 15:56
Да, и тук феминизмът е често явление...Да наемеш жена за работник предполага да получиш облекчение на данъците. Въпреки еманципацията на жената след предишната й чисто домакинска роля преди десетилетия, все още има много случаи на насилие...На година около 60-70 жени биват убити от съпрузите си...

Ако имаше повече хора с активна гражданска позиция и съвест, нямаше да се стигне дотук...

Ами тук поне неща като чистотата са добре овладяни. Испанецът не пази чистота, но чистачите си вършат работата.

Пожелавам ти успех в начинанието, дано да се влючат повечко хора!
цитирай
8. анонимен - и мен ме боли за малките
17.08.2009 12:00
това, което описваш е явление с такива огромни мащаби, че почти не виждам майки от нормалния вид вече. а както знаеш имам богат опит с продължаващо вече четвърта година майчинство :) абсолютно безхаберни и жестоко пренебрежителни родители, които дават компетентни и категорични рецепти за отглеждане на деца.
страх ме е за децата на такива родители, но ме е страх и за моите собствени деца, защото живеем в отровна и враждебна към позитивното среда.
за сега мисля, че спасението е в малкия град или селото. вчера се върнахме от красивото Райово и там поне не гледах такива чудовищни неща. и ми се иска да побегна обратно веднага...
цитирай
9. vasmer - birishka,
17.08.2009 13:45
Всъщност аз не съм сигурен, че там е спасението. Определено в малкия град средата е друга, не е толкова остра колкото в големия. Но когато проблема е в хората, в техния изкривен мироглед, няма спасение.
Предложението е да ги заключваме до 25-тата им годишнина за парното :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vasmer
Категория: Бизнес
Прочетен: 753644
Постинги: 112
Коментари: 1439
Гласове: 1971
Спечели и ти от своя блог!